Урок читання в 3 класі за оповіданням Євгена Гуцало "Перебите крило"

 
 

Урок читання в 3 класі за оповіданням Євгена Гуцало "Перебите крило"




Тема уроку:
Євген Гуцало "Перебите крило"
Матеріал до уроку:
Оповідання Євгена Гуцало "Перебите крило"
Мета: Удосконалювати в учнів навички читання, вчити їх розуміти і аналізувати прочитаний текст, добирати заголовки до частин тексту, визначати стан головного героя, співпереживати з ним. Розвивати зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати у дітей турботливе ставлення до птахів, відповідальність за свої вчинки.
Обладнання: підручники, читайлики, ілюстрації і сюжетні малюнки, таблиці, картки, роздатковий матеріал, сигнальні картки різних видів робіт.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ: І. Вступ:
Продзвенів уже дзвінок, час почати наш урок (дзвенить дзвіночок). Сьогодні до нас на урок завітали гості, то ж поверніться, привітайтеся, подаруйте їм свої посмішки і тихесенько сідайте. Який девіз наших уроків читання: "Хто багато читає - той багато знає, Хто швидко читає - той багато зробити встигає"
П. Перший етап "До читання"
1. Дітки, як артисти розспівуються, так і ми зробимо невеличку розминку для нашого ротика, щоб він був слухняний при читанні.
Перед вами таблички, візьміть, будь-ласка, рамочки і починаємо першу вправу (добавляємо літеру А, У, Е).

з
2. Чистомовки (вивішую таблицю)
Ля-Ля-Ля - лелечина сі... (лелек дружна...) До-До-До - житло птахів гні... Тя-Тя-Тя - є тільки тут жи... Іть-Іть-Іть - лелек лю... (бережіть)
3. Скоромовка (П Ш Б - повільно, швидко, "блискавка")
Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят: лелеченята, лелеченята! Летіть на луки лупооких пуголовків в калюжі ловити.
(Робота над скоромовкою: чітке читання вчителем - читання хором - повтор 1-2 учнями).
4. Яке слово щойно ви найчастіше повторювали? (лелека). Сьогодні в наш клас, повертаючись з теплих країв, залетів лелеченька, бо почув мабуть, що саме про нього йтиме розмова на уроці (вивішую малюнок лелеки). До речі лелеки зимують аж в Африці, а лелече гніздо може сягати від 40 сантиметрів до 2 метрів.
Перевірка домашнього завдання.
5. Над яким твором ми працювали на минулому уроці? Хто автор цього твору? Яке завдання було додому? (Читати оповідання "Перебите крило", частина перша і друга, ознайомитися з біографією автора). Хто нагадає короткі біографічні дані про Євгена Гуцало? (1-2 учні).
Народився Євген Гуцало в с. Старий Животів, що на Вінничині, в сім'ї вчителів. Батько викладав українську мову і літературу, а мати - хімію). Мабуть і тому малий Євген отримав від батьків велику любов до рідного слова. Перші спроби пера у хлопчика були в 3-4 класі. Одного разу написавши твір, батько хлопчикові сказав:'Ти оце звідки списав?". Подорослішавши хлопець став журналістом, а згодом і письменником.

4 Дітки, може хтось пригадає легенду, яку я вам розповідала на минулому уроці
про лелек?
Легенда.
Одного разу Бог зібрав усе гаддя (змій. Жаб, мишей, ящірок) із землі у велеикий мішок і велів віднести його одному чоловікові до болоті та втопити там. Але дорогою не можна було ні в якому разі відкривати мішок. Чоловік відніс мішка, але ж кортить подивитися всередину. Розв'язав він мішок, а звідти як полізуть всякі гади, кинувся він збирати, але де там! Розгніваний Бог взяв і перетворив чоловіка в лелеку і сказав до тих пір збирати жаб та змій, поки не визбирає все і не пройдуть чари. Тому, то лелека і скучає за людьми і селиться поблизу осель.
В народі існує, діти, багато повір'їв про лелек. Чи знаєте ви якісь з них? Повір'я:
• Якщо комусь в селі першим доведеться побачити весняну лелеку і тричі присісти, прикривши ноги, то й протягом року не хворітиме і буде щасливим.
• За давніми повір'ями вважалося, що лелека приносить у дзьобі немовлятко. До якого жанру відноситься твір "Перебите крило"? (оповідання).
• Який головний герой оповідання "Перебите крило"? (Дениско)
• Знайдіть і зачитайте епізод у тексті, як одного ранку Дениско надзвичайно зрадів?
• То чому ж він так зрадів? (прилетів лелека)
• Дітки, а чи тільки Дениско зрадів прильоту лелек? (Так, чому?)
Знайдіть в тексті як по іншому називали лелек? (боцюн, лелька).
• А як в народі називають цих птахів? (бусол, чорногуз, бузьок, гайстер).
• А які ще дійові особи є в оповіданні? (Олег Кочемас)
• Хто цей хлопчик? (сусід).
Діти, зачитайте діалог між Дениском і його сусідом Олегом (читання в особах: автор, Дениско, Олег).

5
• Чи радів боцюнам на Денисковій хаті Олег? (ні).
Чому? (заздрив, оскільки на його хаті лелеки не поселилися).
• Діти, а це хороша риса - заздрість? (ні, добра, чуйна, щира людина завжди порадіє за своїх друзів і товаришів).
Самостійна робота на сторінці читайлика
1. Які рядки тексту можуть бути підписом до малюнка? (лелеки безпечно ступнули до колеса...).
2. Закресли всі літери Ф, Н, З, У, І. Прочитай і запиши прислів'я.
ДЗЕНУЛЕФІЛЕЗКАНУВОФІДИЗТЬСЯНУТАІМУЩАН
ІСТЯФРОЗУДИНІТЬСЯФ
ДЕ ЛЕЛЕКА ВОДИТЬСЯ ТАМ ЩАСТЯ РОДИТЬСЯ
• Хто вже зумів прочитати прислів'я?
• Підніміть руки, хто записав теж таке прислів'я?
• То як ви розумієте його? Я бачу ви добре готувалися до домашнього завдання, тому отримали оцінки ...
Фізкультхвилинка
Он лелеки прилетіли На лужок тихенько сіли, Посиділи, поклювали, На нозі одній стояли. Покрутились, дружно встали І за парти посідали.

III. Другий етап "В ході читання**
А чи виникла у вас зацікавленість як же розвивались події далі?
Сьогодні ми на уроці будемо продовжувати роботу над твором Євгена Гуцало
"Перебите крило"
Будемо читати 3,4 і 5 частини оповідання.
Вивішую тему уроку ЄвгенТуцало^Неребите крило" 1. Словникова робота (таблиця).
В тексті нам зустрінуться нові слова, значення яких ми зараз з'ясуємо. Оддалік Попідростали Угледів Напружились Причілок Торжествував
Насупившись
Виправдовуватись
• Яке слово може бути синонімом до слова "оддалік" ? (неподалік, далеченько)
• А синонім до слова "угледів" ? (побачив)
• Можлиов хтось знає з вас значення слова "причілок" (бокова стінка будинку)
2. Читання тексту вчителем (3 частина).
Приготувалися для слухання тексту (ручки за спинкою). Звучить класична музика.
• Яка подія сталася в лелечиній сім'ї? (народилися малята).
3. Перевірка сприйняття 3 частин тексту:

8
• Кого він називає боцюном, а кого лелькою? (лелька -
вона - мати - жіночого роду), (боцюн - він - батько - чоловічого роду).
• Чи зажило крило у лельки? (так, у лельки зажило крило і вона почала літати)
• Які рядки свідчать про лелечину вірність і турботу один за одного?
• Я вам запропоную декілька заголовків до п'ятої частини. Ваше завдання вибрати найбільш влучний (Рана загоїлася, Небезпека минула, Крило загбїлося, Лелька літає).
IV. Третій етап "Після читання**
Перечитуючи 3 частину ("Злива", "Дощик", "Сонечко") зверніть увагу як автор називає лелечиних діток (лелеченята).
Музика (Впізнай за музичним уривком частину твору). • При читання якої частин ви найбільше хвилювалися?
V. Підсумкове слово вчителя
Молодці, ви сьогодні гарно працювали, оцінки отримують ...
Наше з вами завдання, діти, турботливо і бережливо ставитися до птахів, їх малят, і не завдавати їм шкоди. Адже із-за необачного ставлення до птахів їх на планеті стає все менше. До речі, такий птах, як лелека чорний, занесений до Червоної книги.
VI. Домашнє завдання
Наше віконечко в завтрашній день відчиняється: читати виразно 3 і 4 частини (сторінка 74-76), скласти лист-звернення героям твору Дениску (1 варіант) та Олегу (2 варіант).


Создан 20 окт 2007



  Комментарии       
Всего 1, последний 6 лет назад
Bogdanchyk7 03 апр 2011 ответить
Мені задала вчителька завдання зробити закінчену частину твору Євгена Гуцала "Перебите крило". Як мені зробити закінчення?
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником